Skholen palvelut laajentuvat striimaukseen ja etätuotantoon

Skhole on solminut yhteistyösopimuksen striimaukseen ja etätuotantoon erikoistuneen Solid Streamin kanssa. Jatkossa Skholen tarjonta kattaa myös tapahtumien livestriimausta lokaatiossa, webinaareja ja luentoja etätuotantona, sekä konsultointia ja tukea etäyhteyksien järjestämisessä. Tarjoamme valmiit alustat ja ratkaisut erilaisiin tilanteisiin ja suunnittelemme tekniset ratkaisut tarpeiden mukaan.

“Koronapandemia on vauhdittanut tapahtumien, luentojen ja seminaarien siirtymistä verkkoon ja yhteistyöllä haluamme vastata kentän muuttuneisiin tarpeisiin.” kommentoi Skholen toimitusjohtaja Tuomas Lipponen.

“Tapahtumien striimaus ja erityisesti etätuotannot ovat kokonaan oma ja nopeasti kehittyvä alansa. Hankkimalla teknisen toteutuksen ja tarvittavan konsultaation palveluna, asiantuntijat voivat jatkossakin keskittyä kouluttamaan ja luennoimaan. Myös katsojan kokemus paranee ammattimaisen lopputuloksen myötä.”

Voimme räätälöidä palvelun asiakkaan haluamalla tavalla tarjoten grafiikat (myös animoidut), tallenteet ja niiden jälkikäsittelyn, livechatin, etäyhteydet lähetykseen jne. Koulutamme myös etäosallistujat tekniikan käyttöön. Striimi voi olla salatun linkin, tai salasanan takana. Sen voi lähettää haluttuun osoitteeseen tai palveluun, ja/tai upottaa halutuille sivustoille. Suunnittelemme interaktiivisuutta lähetyksiin asiakkaan tarpeiden mukaan. Kommentteja voidaan nostaa lähetykseen, tai vaikka tilassa olevaan näyttöön.

Käytössämme on uusin tekniikka mm. robokamerat ja IP-pohjainen tuotantoverkko, jotka mahdollistavat tehokkaan tuotannon. Tapahtuma voi olla ns. hybridituotanto, jolloin paikan päältä tulevaan lähetykseen lisätään esim. esiintyjiä etäyhteydellä. Tuotanto voidaan myös hoitaa täysin etänä esiintyjien ollessa eri paikoissa.

Tapahtumien ja etäluentojen tallenteet voidaan Skholen palvelun kautta katsoa myös jälkikäteen. Skholen kattavien tilastotyökalujen avulla käyttäjien suoritteita on helppo seurata ja raportoida. Tallenteista voidaan myös luoda uusia kursseja tentteineen.

Solid Streamin taustalla on Panu Somerma, jolla on pitkä kokemus videotuotannosta ja livestriimauksesta niin julkisella, kuin yksityisellä puolella. Laajan kontaktiverkoston avulla löydämme ammattimaiset tekijät, sekä uusin tekniikka. Yli sadan livelähetyksen kokemuksella osaamme ratkaista ongelmasi!

Lue Suomen kirjastoille toteutetuista etätuotannoista:

Lisätietoja ja tarjouspyynnöt:

Tuomas Lipponen, 045 177 4826, tuomas.lipponen@skhole.fi