Mikset kuuntelisi podcasteja?

Kuunteletko podcasteja? Niin mekin Skholella kuuntelemme! Podcastien suosio on ollut nousujohteinen jo pitkään, ja maailma on hyviä podcasteja pullollaan. Jotta sote-alan opiskelijat ja työntekijät löytävät oman alansa podcastien äärelle, olemme halunneet jakaa niitä alustallamme. Skholesta löytyy runsaasti oppimista tukevia podcasteja niin sote-alan aiheista kuin työhyvinvoinnistakin, ja podcast-valikoimamme laajenee jatkuvasti.

Jos vielä et ole löytänyt tietäsi podcastien maailmaan, nyt on oiva aika aloittaa! Podcast-sarjat ovat saatavilla kaikille maksumuurittomasti eli et tarvitse lisenssiä kuunnellaksesi podcasteja Skholessa.

Podcastien avulla voit saada uusia näkökulmia tuttuihin aiheisiin tai perehtyä itsellesi tuntemattomaan aiheeseen helposti ja vaivattomasti ilman opiskelun tuntua, parhaimmillaan samalla viihdytyt ja inspiroidut. Kuunteleminen ei sido paikkaan, joten oppimista voi tapahtua vaikkapa urheillessa tai työmatkaa taittaessa.

Opettajille vinkkinä, että podcastit ovat myös mainiota opetusmateriaalia! Podcastien kuuntelusta kertyy tilastotietoja samoin kuin muustakin Skholen materiaalista, eli voit hyvin antaa jaksoja kuunneltavaksi myös kotitehtävänä.

Alla muutamia poimintoja tämänhetkisestä podcast-valikoimastamme. Klikkaa linkistä kuuntelemaan!

KeuhkoPodcast - Jere Reijulan podcast käsittelee keuhkosairauksiin ja keuhkoihin löyhästikin liittyviä aihepiirejä, pääosin eri alan asiantuntijoiden avustuksella. Uusi kausi ilmestyy myöhemmin tänä vuonna.

Sotemuotoilu -  Salivirta & Partnersin tuottama podcast ruotii ajankohtaisia sote-alan kehittämiseen liittyviä teemoja. Uusia jaksoja julkaistaan noin kahden viikon välein! Tänään 2.9. julkaistavassa jaksossa sote-ammattilaisten osaamisen kehittämisestä on keskustelemassa Skholen toimitusjohtaja Tuomas Lipponen.

Naiset vailla vaihtoehtoja käsittelee naisten oikeuksia sekä seksuaali- ja lisääntymisterveyttä globaalista näkökulmasta. Podcast-sarjan ovat toteuttaneet Lääkärin sosiaalinen vastuu ry yhteistyössä Suomen gynekologiyhdistyksen kanssa.

Hyviä kuunteluhetkiä!

Haluatko oman podcastisi Skholeen? Ole yhteydessä tuotantokoordinaattori Johannaan - johanna.honkela@skhole.fi.

Jos haluat äänittää oman podcastin, ole rohkeasti yhteydessä myynti@skhole.fi. Skhole tekee podcast-yhteistyötä Suomen johtavan ääni- ja kuunnelmatuotantoyhtiö Artlabin kanssa.