Et ole (vielä) kuunnellut korkealaatuista podcastia

“Podcast” on yleisnimitys mille tahansa verkosta tilattavalle äänitiedostolle. Mitään sisältöön tai kestoon liittyviä rajoitteita sillä ei ole. Podcast voi olla viisiminuuttinen kännykällä äänitetty monologi, viisituntinen haastettelu, käsikirjoitettu äänidraama tai vaikka 60-luvun sairaalalaitteiden piippauksista kasattu äänikollaasi. Yleisimmillään podcast kuitenkin näyttäyttyy 1-3 puhujan keskusteluohjelmana.

Me Skholella uskomme, että äänen ja tarinallistamisen avulla tapahtuva oppiminen on yksi lähitulevaisuuden suurista trendeistä.

Ääni on hidas ja uppoutumiseen kannustava media ja kuunteluhetket kestävät helposti yli tunnin kerrallaan. Podcastien kohdalla kaksi kuuntelun motiivia nousee yli muiden: kolme neljästä kuuntelee rentoutuakseen tai viihtyäkseen ja puolet oppiakseen jotain uutta. Kuunteleminen tapahtuu yleisimmin työmatkoilla, kodin askareiden lomassa ja liikkuessa, eikä se sido opiskelijaa tietokoneen ruudun äärelle istuma-asentoon, mikä on näinä aikoina varsin mukava bonus.

Artlab Productionsin studio sijaitsee Helsingin Vallilassa.

Jotta asiantuntijuutesi pääsee oikeuksiinsa äänenä, on sen muotoiluun syytä panostaa. Maailmassa on miljoonia podcasteja, joten keskinkertaiset sisällöt jäävät helposti runsauden maailmassa kuuntelematta.

Skhole on käynnistänyt podcast-yhteistyön Suomen johtavan ääni- ja kuunnelmatuotantoyhtiö Artlabin kanssa. Jos olet kiinnostunut kuulemaan lisää podcasteista, ole rohkeasti yhteydessä myynti@skhole.fi