Emmin opinnäytetyössä pureudutaan sukupuoli-identiteetin tukemiseen hoitotyössä

Olen Emmi Korte, avantouimari, maailman kankein joogi ja hampurilaisten rakastaja. Lapset, psykiatria ja sukupuolten moninaisuus ovat lähellä sydäntäni. Tällä hetkellä opiskelen kolmatta vuotta terveydenhoitajaksi Lapin ammattikorkeakoulussa.

Ensikosketukseni Skholeen sain muutama vuosi sitten, aivan opintojeni alussa. Oppilaitokseni käyttää oppimisympäristöä osana opetusta. Olen kokenut Skholen käytön vaivattomaksi ja kurssit ovat kattavia ja hyvin rakennettuja. Kun opinnäytetyö tuli itselleni ajankohtaiseksi, aloin etsimään työlleni toimeksiantajaa. Sattumalta törmäsin mahdollisuuteen tehdä opinnäytetyö Skholelle, otin yhteyttä ja opinnäytetyöprosessi käynnistyi nopeasti. Skholella opinnäytetyötä ohjataan ja tuetaan erinomaisesti mm. yhteisten palaverien ja selkeän toimintasuunnitelman avulla. Yhteyttä kehotetaan ottamaan matalalla kynnyksellä ja yhteydenottoihin vastataan nopeasti.

Opinnäytetyöni aihe on ”Sukupuoli-identiteetin tukeminen - Tukimateriaali terveydenhoitajille”. Kiinnostukseni aiheeseen heräsi viime vuoden kesäkuussa, jolloin Terveydenhuollon palveluvalikoimaneuvosto (Palko) julkaisi uudet hoitosuositukset. Suositusten mukaan jokaisen sukupuoliristiriitaa kokevan on saatava tukea ja hoitoa kotipaikkakunnallaan.

Seurasin mediassa tästä aiheutunutta keskustelua ja juttelin asiasta muutamien terveydenhoitajien kanssa. Kävi ilmi, että informaatiota on heikosti saatavilla ja osaamista aiheeseen liittyen tulisi lisätä. Koen aiheen tärkeäksi nyky-yhteiskunnassamme ja tällaiselle oppaalle, joka antaa paremmat valmiudet terveydenhoitajille ottaa sukupuoli-identiteetti puheeksi vastaanotoillaan, on varmasti kysyntää.

Tee opinnäytetyösi meille!

Tarjoamme sote-alan opiskelijoille laajan valmiin aihepankin, mutta opiskelijalla on myös itse mahdollisuus ehdottaa aihetta. Olitpa jo opintojen loppusuoralla tai vasta alussa, kannattaa tämä vaihtoehto pitää mielessä, kun opinnäytetyön tekeminen on sinulle ajankohtaista.

Ilmoittaudu opinnäytetyöntekijäksi Skholelle!